Vier ondernemerstips van dagvoorzitter Humberto Tan
Voor de marketingcampagne van Exact Live 2019 interviewde ik Humberto Tan, die dit jaar dagvoorzitter van het evenement is. Ik vroeg de charismatische tv- en radiopresentator én ondernemer om vier inspirerende tips.
Ontdek wat cijfers niet zeggen en leer slim te overtuigen
“Mensen overtuig je niet alleen met een bak cijfers”, vindt Ionica Smeets. Ze is wiskundige, hoogleraar wetenschapscommunicatie aan de Universiteit Leiden en onderzoekt de communicatiekloof tussen experts en het algemeen publiek. Ik interviewde haar voor de marketingcampagne van Exact Live 2019.
Zo wordt jouw bedrijf net zo snel als een Formule 1 team
Voor de marketingcampagne van Exact Live 2019 interviewde ik Jurriaan Kamer. Hij is geobsedeerd door moderne organisaties en al jaren enthousiast volger van de Formule 1. Zijn naar eigen zeggen ‘uit de hand gelopen hobby’ resulteerde in een uniek versnelmodel en het managementboek Formule X.
Waardevolle ondernemerslessen van de straat
Voor de marketingcampagne van Exact Live 2019 interviewde ik Arnoud Raskin. Hij werkt al 20 jaar met straatkinderen in sloppenwijken over de hele wereld. Tijdens zijn werk ontdekte hij dat deze kinderen goed ontwikkelde overlevingsvaardigheden bezitten, waar managers en ondernemers veel van kunnen leren.
Zo verander je van financieel expert in een winstadviseur
Voor de marketingcampagne van Exact Live 2019 interviewde ik Femke Hogema. Ze is financieel trainer en auteur van De Winstadviseur. Haar boodschap aan alle accountants en boekhouders is: “Als je relevant wilt blijven voor je klanten, dan moet je ze gaan helpen om hun doelen te bereiken.” Hoe je dat met succes doet? Femke Hogema licht alvast een tipje van de sluier op.
Hoe Scrum.shop in 1,5 jaar het aantal orders verviervoudigde
De scrum-methode. Voor organisaties die willen innoveren is deze agile-werkwijze niet meer weg te denken. Getriggerd door de alsmaar groeiende populariteit van deze methode, startte Willem Jan Rutgers eind 2016 vanaf zijn keukentafel Scrum.shop. Een webshop met premium visualisatietools voor Scrum-, Agile- en Kanban-teams. In anderhalf jaar groeide het aantal bestellingen van 20 tot 80 per maand.
Hoe Bedrijfsverlichting.nl met 700% groeit
De 23-jarige Riley van Loo startte in 2014 Bedrijfsverlichting.nl. Een webshop met hoogwaardige LED-verlichting, die klanten als Puma, Tix.nl en Budweiser bedient. Met een slimme online strategie en superscherpe prijzen groeide de omzet van het bedrijf in vier jaar met 700 procent. De prognose is dat het bedrijf in 2019 de omzetgrens van een miljoen ruim gaat passeren.
Zo zorgt B DUTCH voor snelle én beheersbare groei
B DUTCH is een Nederlandse one-stop-shop voor complete en innovatieve badkamers, keukens en kastenwanden. Het materiaal Solid Surface ligt aan de basis van de ontwerpen. Met een eigen productiefabriek in Nederland, en een in-house verkoopteam, zijn ze tot wel 70% goedkoper dan andere designmerken in het midden- en hoogsegment. En dankzij de optimalisatie van enkele bedrijfsprocessen, verdubbelde het aantal orders in de laatste 2 jaar. Lees hoe het bedrijf haar onstuimige groei kan bijbenen met de komst van nieuwe automatisering.