IT

Zo vermarkt je je chatbot: van de voorbereiding tot de lancering

Hoera, je hebt een chatbot aangeschaft. Een mooie stap om je klanten nog beter te bedienen. Maar om ze beter te kunnen helpen, moeten ze natuurlijk wel weten dat de chatbot er is. Daarom geef ik je enkele tips hoe je je chatbot promoot.

Is een chatbox hetzelfde als een chatbot?

De chatbox en de chatbot. Ze verschillen maar één letter. Niet gek dus dat ze weleens door elkaar gehaald worden. Ze hebben ook met elkaar te maken. Maar het zijn twee verschillende fenomenen.

Dit is het functieprofiel van een klantenservicemedewerker anno 2018

Het takenpakket van de klantenservicemedewerker is de afgelopen jaren flink uitgebreid, net als de bijbehorende competenties. In dit artikel duiken we in het functieprofiel van een klantenservicemedewerker anno 2018.

Zo kun je nieuwe klanten binnenhalen met behulp van een chatbot

Het aantrekken van nieuwe klanten heeft dan ook alles te maken met begrijpen waar je klant zich bevindt, wat hij wil en nodig heeft. In dit artikel leg ik je uit hoe je een chatbot in kunt zetten om je hierbij te helpen.

Haal het beste uit je klantenservicemedewerkers [7 tips]

Beschik je over een klantenserviceteam? Top! Het binnenhalen van deze medewerkers is voor jou blijkbaar geen probleem. Maar hoe houd je ze binnen? En hoe haal je het maximale uit je klantenservicemedewerkers? In dit artikel geven we je hier zeven tips voor.

Vijf adviezen om te starten met klantenservice via social media

Het internet heeft het gedrag van de consument totaal veranderd. We zijn de hele dag online en dat wekt de verwachting dat alles altijd direct beschikbaar moet zijn. De directe bevrediging van onze behoefte om te communiceren, te leren, te ontdekken, te vinden of iets te kopen, daar draait het tegenwoordig allemaal om.

Benut micromomenten met een klantenservice die nooit slaapt

Als ik wacht op de trein, me verveel tijdens een televisieprogramma of in bed lig en niet kan slapen… op al dit soort momenten grijp ik naar mijn telefoon. Ik beantwoord wat Whatsapp-berichten, scroll eindeloos door mijn Instagram, neem een kijkje op Facebook, kijk een video op Youtube of lees het nieuws.

Reactiesnelheid is essentieel als je tevreden klanten wil

Bevind jij je als bedrijf al op sociale media? Dan is de kans groot dat jouw klanten dit zien als een mogelijkheid om hun vragen te stellen of hun onvrede te uiten via deze kanalen. Het is belangrijk dat je je hier goed op voorbereid, om social-media-blunders te voorkomen.

Related Projects

Vul in wat je zoekt en druk op Enter.