Hoi,

Ik ben Lotte ten Berge,

copywriter en contentmarketeer.

Tijdens opdrachten verplaats ik mij in de meest ingewikkelde organisaties. Door diepgaande interviews te houden leer ik hun taal, drijfveren en doelstellingen kennen en achterhaal ik de werkelijke meerwaarde van hun product en/of dienst.

Deze verhalen vertaal ik naar scherpe, doelgroepgerichte en converterende teksten… waar niet alleen de organisatie, maar ook de doelgroep zich in herkent.

Mijn achtergrond

Opleiding

Gemotiveerd, leergierig, creatief, gedreven en ondernemend. Zo zou ik mijzelf in het kort omschrijven. Op mijn zestiende besloot ik naar Amerika te gaan om daar als exchange student een jaar high school te volgen. Ik ben daar verliefd geworden op de Engelse taal en het internationale leven. Eenmaal terug in Nederland, met een havo-diploma op zak, koos ik voor de studie International Communication and Media. Vier jaar lang reisde ik met veel plezier op-en-neer tussen Zwolle en Utrecht.

En toen?

Deze studie rondde ik af in 2012, waarna mijn stormachtige carrière begon. In de vijf jaar die daarop volgden wisselde ik drie keer van baan. Overal pikte ik een graantje aan informatie en zelfontplooiing mee. Ik heb het genoegen gehad om een kijkje in de keuken te mogen nemen bij drie compleet verschillende bedrijven met compleet verschillende doelgroepen. Ik zou geen van deze banen gemist willen hebben.

2017: vijf jaar later

Desondanks ben ik ontzettend blij dat ik in mei 2017 besloot dat ik inmiddels genoeg bagage had om het zelf te proberen. Ik zei mijn baan op en ging er vol voor. Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder en kan ik me geen fijnere baan wensen. Het was een sprong in het diepe, maar hij is het meer dan waard. Ik doe alleen nog maar dingen die ik leuk vind en waar ik goed in ben. De kers op de taart is dat ik ook nog eens zelf kies voor wie ik werk. Ik ben ontzettend blij met de prachtige klantenkring die ik sinds mijn start opgebouwd heb. En ik kijk met veel plezier uit naar komende opdrachten, fijne samenwerkingen en nieuwe avonturen.

Opdrachtgevers

Een uiteenlopende klantenkring

In de afgelopen jaren heb ik gewerkt voor IT-bedrijven, onderwijsinstellingen, financiële dienstverleners, tapijt- en keukenspecialisten en leveranciers van werktuigbouwkundige componenten. Erg leuk op verjaardagen, want er is vrijwel geen branche waar ik niet een woordje over mee kan praten. Maar ook vooral heel handig, want al deze ervaringen neem ik weer mee naar mijn volgende opdracht. En wat blijkt? Veel bedrijven zitten met precies dezelfde uitdagingen.

Brancheoverschrijdende uitdagingen

Deze uitdagingen worden gedreven door internationale trends. Denk bijvoorbeeld eens aan robotisering, IoT, customer self service, automatisering, snelle en efficiënte logistiek & distributie, big data en ketenbeheersing. Brancheoverschrijdende en herkenbare uitdagingen waar iedere ondernemer mee te maken heeft (of krijgt). Ik vind het heerlijk om mij in deze constant veranderende wereld te begeven en denk graag met je mee over hoe je deze uitdagingen te lijf gaat.

potlood

Inspiratie

Mutual sustainability

Eenvoud. Dat is wat dit gedachtegoed en dit boek siert. Schrijvers Verschoor en Boerekamps gingen op zoek naar het succes van organisaties: een duurzame, wederzijds succesvolle relatie – tussen mensen. Want uiteindelijk hebben ‘bedrijven’ geen relaties. Zo sta ik ook in het leven. Ik ga relaties met mensen aan en geef hen alles wat ik hen te bieden heb. Voor de één is dat een goed geschreven tekst of een persbericht, voor de ander is dat de verbinding met iemand uit mijn netwerk.

Platform revolution

Ik geloof ik de kracht van platform businesses als Uber, Airbnb, Apple, Amazon en Google. Dit zijn bedrijven die vraag en aanbod weer bij elkaar brengen. Waarom ze zo succesvol zijn? Ze begrijpen dat producten en diensten ‘functies’ hebben en platformen ‘gemeenschappen’. En die gemeenschappen, die leveren een schat aan doelgroepgerichte informatie op… die je geheel naar wens kunt benutten.

Blijf op de hoogte door je in te schrijven voor mijn nieuwsbrief.

  • Actuele informatie
  • Tips voor bedrijven en ondernemers
  • Leuke en relevante blogs

Schrijf je in voor de nieuwsbrief:


Vul in wat je zoekt en druk op Enter.